loading...
هیئت دوومیدانی شهرستان خرمدره | سایت ورزش دو و میدانی ایران
صادق بازدید : 293 یکشنبه 24 اسفند 1393 نظرات (0)


تغذیه ی دوندگان





اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در طی یا بعد از دویدن دچار دردها و مشکلات روده ای – معده ای می شوید، باید بدانید که ممکن است آن چه در طی 24 ساعت قبل از دویدن می خورید مسبب این مشکلات شما باشد.




در این مطلب توصیه هایی برای آن چه باید قبل از دویدن بخورید و آن چه نباید بخورید آمده است.

 

غذاهایی که باید پرهیز شود



سعی کنید برخی از این غذاها را قبل از دویدن تان محدود یا حذف نمایید تا تفاوت آن را ببینید.


غذاهای غنی از فیبر:

غذاهای تهیه شده با آرد کامل و سبوس دار، سبزی ها، حبوبات و میوه هایی که غنی از فیبر هستند می توانند ایجاد دردهای معدی – روده ای و اسهال نمایند.

غذاهای چرب

غذاهای چرب:

غذاهای خیلی چرب مانند غذاهای سرخ شده، پنیرهای چرب و انواع همبرگر به آرامی هضم می شود و حالتی به شما دست می دهد که انگار این ها در معده تان جا خوش کرده اند.

 

کافئین:

قهوه یا دیگر نوشیدنی های کافئینه(مانند نوشابه های کولا و...) ممکن است موجب دردهای معده ای و اسهال شوند، البته برخی از دونده ها، مخصوصاً آن هایی که در نوشیدن قهوه حرفه ای هستند، ممکن است آن را بدون مشکل تحمل کنند.

 

غذاهای ایمن و سالم



این ها از بهترین غذاها برای قبل از دویدن هستند که به پیشگیری از مشکلات و دردهای روده ای – معده ای در طی دویدن و بعد از آن کمک می کنند.


 

کربوهیدرات های تصفیه شده:

غذاهای فرایند شده مانند ماکارونی معمولی، برنج سفید و شیرینی های ساده انتخاب های خوبی هستند. اگر چه این ها به اندازه ی غذاهایی که با دانه ی کامل و سبوس دار و بدون فرایند تهیه شده اند ارزش تغذیه ای ندارند، اما راحت تر در معده هضم می شوند؛ زیر دانه های کامل شان قبل از این که وارد معده بشوند شکسته شده اند.

سبزی و میوه های کم فیبر

 

سبزی ها و میوه های کم فیبر:

اگر شما واقعاً می خواهید که قبل از دویدن میوه و سبزی بخورید؛ کدو سبز،گوجه فرنگی، زیتون ها، انگورها و گریپ فروت همگی از میوه ها و سبزی ها کم فیبر هستند.

 

لبنیات بی خطر:

برخی افراد با مصرف لبنیات قبل از دویدن برای شان مشکلاتی پیش می آید. اگر شما هم از این دسته افراد هستید می توانید از ماست ها و یا شیرهای بدون لاکتوز استفاده نمایید. البته شیر سویا هم انتخاب خوبی است زیرا به طور معمول حاوی قند لاکتوز نیست.

 

farshad بازدید : 653 شنبه 26 مهر 1393 نظرات (0)

مسابقات لیگ استان آغاز شد و دکتر گرزی رئیس هیئت دوومیدانی زنجان در نظر گرفت هر دوهفته یک بار مسابقاتی در هر یک از رشته ها برگزار کند تا باری دیگر دوومیدانی کاران خرمدره ای شایستگی های خود را نشان دهند و در تاریخ 93/7/26 روز شنبه در رشته 60 متر شرکت کنند...دوندگان شرکت کننده در این دوره مسابقات که در3 رده برگزار میشود تشکیل شده از:

بزرگسالان:رحمان نیکزاد.امین بختیاری و مجتبی ازلگینی

جوانان:صادق مردانی

نوجوانان:فرشاد کردلو

این مسابقات راس ساعت5 آغاز میشود.


به امید درخشش دوباره دوندگان شهرستانمان
farshad بازدید : 614 چهارشنبه 16 مهر 1393 نظرات (0)

رحمان نیکزاد:تمرینات خود را باری دیگر شروع کرد و درفصل آماده سازی قرار گرفت تا برای مسابقات بین المللی دهه فجر حضوری پر قدرت داشته باشد.


امین بختیاری:بعد از مسابقات جام سرداران برنامه ریزی جدیدی برای آغاز فصل سال جاری درنظر گرفت تا باری دیگر شایستگی های خود را نمایان سازد.

مجتبی ازلگینی و سعید صفری:تمرینان خود را سخت تر از همیشه شروع کردند و به گفته استاد جعفری تمام توان خود را برای کسب مقام در سال جاری بزرگسالان کشور خواهند گذاشت.

امیر محمدی.پویا نعیمی و مرتضی ازلگینی:بعداز ماه ها تمرین و سختی در فصل قبل مسابقات قرار گرفتند و اوایل آبان ماه در مسابقات صحرا نوردی حضور پر قدرت خود را نمایان میکنند

محسن سلیمانی:تمرینات خود را ادمه میدهد تا در مسابقات دانشگاه های کشور شرکتی پر قدرت خود در 100 متر داشته باشد.

صادق مردانی:با تمام قوا در حال تمرین با دو مربی ارزنده خود استاد جعفری واستاد کلانتری مربی وزنه هست و آماده مسابقات برترین های نوجوانان کشور میشود.

فرشاد کردلو:بعد درخشش در مسابقات جام سردارن به گفته پزشک تیم به دلیل شکستگی از ناحیه مچ دست مسابقات برترین های نوجوانان را از دست میدهد و مدت سه هفته در گچ قرار میگیرد.اما تمام تلاش خود را انجام میدهد تا باری دیگر به تمرینات شرکت نماید.

احمد یعغوبی:بعد از مسابقات کشوری نونهالان و درخشش خیره کننده .تمرینات خود را انجام میدهد و منتظر اولین اردو از سوی تیم ملی میباشد.

به امید افتخار آفرینی دوباره دوومیدانی کاران
farshad بازدید : 711 یکشنبه 13 مهر 1393 نظرات (0)

 لیلا رجبی در پرتاب وزنه مقام دوم با رکورد17مترو80سانتی متر

مریم طوسی مقام هفتم در 100متر با رکورد11ثانیه و37صدم ثانیه

رضا قاسمی مقام پنجم در100متر با رکورد10ثانیه و25صدم ثانیه

سپیده توکلی مقام ششم در هفتگانه با جمع امتیاز5053

احسان حدادی مقام اول در پرتاب دیسک با رکورد65مترو 11 سانتی متر

محمد صمیمی مقام چهارم در پرتاب دیسک

محمد ارزنده مقام ششم در پرش طول با رکورد 7مترو56سانتی متر

باری دیگر مریم طوسی مقام پنجم در200متر با رکورد 23ثانیه و64صدم ثانیه

محمد ابارقی مقام ششم در200متر با رکورد 21ثانیه و7صدم ثانیه

حسن تفتیان با حذف شدن در 100 متر در 200متر مقام هشتم  با رکورد 21ثانیه و24صدم ثانیه

هادی سپهرزاد مقام پنجم در دهگانه با جمع امتیاز7572

امین نیک فر مقام چهارم در پرتاب وزنه با رکورد19مترو2سانتی متر


لازم به ذکر است:

سجاد مرادی دونده 800 متر کشورمون که شانس مقام داشت به دلیل آسیب دیدگی شدید از ناحیه آشیل پا در آخرین لحظه انصراف داد.

تیم4در400 نیز با اشتباه نادر در تعویض چوب یکی دیگر از مقام هارو از دست دادن.

پرش اتفاع تیم دوومیدانی متشکل از کیوان قنبر زاده و محمدرضا وظیفه دوست از دور مسابقات نیز حذف شدن


تیم دوومیدانی ایران نسبت به بازی‌های آسیایی گوانگجو که دو طلا و سه نقره به دست آورده بود، ضعیف‌تر عمل کرد


amin بازدید : 289 شنبه 12 مهر 1393 نظرات (0)

آخرین مرحله مسابقات جام سرداران با استارت فرشاد کردلو در 110 متر بامانع آغاز شد جایی که دونده قزوینی قهرمان شد ودونده ما به مقام چهارمی بسنده کرد بعداز آن دوی5000متر آغاز شد دوندهای استقامتی ما بی فروغ جلوه کردند وبه علت مسابقاتی که 48 ساعت قبل برگزار شد نتوانستند نتیجه ای در خورشان بگیرند وامیر محمدی .پویا نعیمی ومرتضی ازلگینی نتوانستند امتیازی در دوی5000متر بگیرند سپس در ساعت11دوی 100متر با تمام حساسیتش آغاز شد ابتدا رحمان نیکزاددر گروه سوم به مصاف دونده گان دیگر استان ها رفت ودر گروه خود به مقام سومی بسنده کرد با رکورد11/00وسپس امین بختیاری در گروه ششم مسابقات به میدان رفت وبا نتیجه ضعیف 11.20 گرچه در گروه خود اول شد ولی در مجموع به مقام پنجمی رضایت داد ورحمان نیکزاد نیز به مقام سومی بسنده کرد.اوج حساسیت در پرتاب وزنه بود جایی که محسن سلیمانی فر وسعید صفری به مصاف قهرمانان آسیا رفته بودند که تا لحضات پایانی محسن سلیمانی با نمایشی قابل توجه در رده دوم بود ولی با نمایش دیگر رغیبان به مقام پنجمی تنزل یافت وسعید صفری نیز به مقام ششمی بسنده کرد.در 400متر که استان البرز باتمام قوا پا به صحنه گذاشته بودند واز آوردن دوندگان غیربومی نیز بیمی نداشتند بار دیگر دونده باآتیه شهرمان فرشاد کردلو توانست با رکورد49.90صدم ثانیه به مقام دومی برسد در پرش طول نیز رحمان نیکزاد وصادق مردانی روز خوبی رانداشتند وبرخلاف انتظارات در رده سومی وچهارمی قرار گرفتند در پرش طول سبحان طاهرخانی با رکورد7/65سانتی متر به مقام قهرمانی رسید ودر نهایت تیم خرمدره با106امتیاز توانست نائب قهرمان مسابقات جام سرداران شود در این مسابقات کرج با امتیاز118وتهران با90امتیاز اول وسوم شدند قزوین نیز با88 امتیاز در جایگاه چهارم ایستاد.

amin بازدید : 278 دوشنبه 31 شهریور 1393 نظرات (2)

هیئت دوومیدانی شهرستان خرمدره 93/7/10برای مرحله پایانی مسابقات جام سرداران اعزام می گردد

آخرین مرحله مسابقات که در شش ماده عبارت است از(دوی100متر-400متر-5000متر-110بامانع-پرش طول وپرتاب وزنه)برگزار می گردد.

مسابقات صبح روز جمعه ساعت9در ورزشگاه انقلاب شروع می شود

به گفته حسن جعفری مربی تیم دوومیدانی شهرستان این تیم باآماده گی کامل برای تصاحب جام قهرمانی پابه این مسابقات می گذارد

farshad بازدید : 562 یکشنبه 30 شهریور 1393 نظرات (0)

به گزارش خبرآنلاین؛ از ۴۳۸ مدال ایران در بازی های آسیایی، کشتی با ۱۲۵ مدال حدود ۲۹ درصد مدال های ایران در این بازی ها را کسب کرده است. اما سهم کشتی در مدال های طلا بیشتر بوده و ۴۲ درصد طلاهای ایران از بازی های آسیایی را کشتی گیران صید کرده اند.

پس از کشتی، وزنه برداری با ۷۷ مدال، بوکس با ۳۹ مدال، و دوومیدانی و تکواندو با ۳۲ مدال بیشترین مدال را از بازی های آسیایی بدست آورده اند. در تاریخ بازی های آسیایی، ورزشکاران ایرانی در ۲۵ رشته موفق به کسب مدال شده اند که در ۱۵ رشته حداقل یک مدال طلا صید شده است.

فوتبال و واترپلو تنها ورزش های تیمی هستند که ایران در آن ها موفق به کسب مدال طلا شده است

به امید کسب مدال های بیشتر در رشته دوومیدانی

farshad بازدید : 698 جمعه 28 شهریور 1393 نظرات (0)

مسابقات دوومیدانی در بازیهای آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی از تاریخ پنجم ماه آغاز خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، بر اساس برنامه اعلام شده، دوومیدانی کاران در این رقابتها تا تاریخ 11 مهر ماه با حریفان خود به رقابت خواهند پرداخت.

احسان حدادی، محمد صمیمی، امین نیکفر، رضا مقدم، کاوه موسوی، حسن تفتیان، رضا قاسمی، مهدی رحیمی، احسان طهماسبی، سجاد هاشمی، سپیده توکلی، مریم طوسی، لیلا رجبی، کیوان قنبرزاده، محمد رضا وظیفه دوست، مهدی زمانی، محمد حسین ابارقی، سینا روحانی و محمد ارزنده دوومیدانی کارانی هستند که در این دوره از بازیهای آسیایی حضور خواهند داشت.

به گفته تیمور غیاثی مدیر تیم های ملی فدراسیون دوومیدانی، سجاد مرادی و هادی سپهرزاد نیز به احتمال فروان در فهرست مسافران نهایی اینچئون خواهند بود.

ورزشکاران اعزامی با به پایان رسیدن آخرین اردوی آماده سازی در شهر رشت به تهران بازگشتند تا روز 31 شهریور ماه از پایتخت و از طریق فرودگاه امام خمینی به بازیهای آسیایی اعزام شوند.

در حال حاضر، احسان حدادی، امین نیکفر، کاوه موسوی، سینا روحانی و لیلا رجبی ملی پوشانی هستند که تمرینات آماده سازی خود را در خارج از ایران پیگیری می کنند و از محل تمرین عازم اینچئون خواهند شد.

شایان ذکر است دوومیدانی کاران کشورمان تمرینات و اردوهای آماده سازی خود را برای حضور در بازیهای آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی از آبان ماه سال گذشته در اقسا نقاط ایران و همچنین خارج از کشور آغاز کردند و در مرحله پایانی در اردوی استان گیلان حاضر شدند.

·         روز نخست (پنجم مهر ماه):

1-   100 متر بانوان- مقدماتی- 18:30

2-    پرتاب چکش مردان- فینال- 18:55

3-   100 متر مردان- مقدماتی- 19:00

4-   پرتاب وزنه- فینال- 19:25

·         روز دوم( ششم مهر ماه):

1-   هفتگانه در ماده 100 متر (1)- 10:00

2-   پرش طول مردان- مقدماتی- 10:05

3-   هفتگانه در ماده پرش ارتفاع (2)- 10:40

4-   هفتگانه در ماده پرتاب وزنه (3) – 18:35

5-   100 متر زنان- نیمه نهایی- 19:00

6-      100 متر مردان- نیمه نهایی- 19:15

7-      هفتگانه در ماده 200 متر (4) – 21:05

8-   100 متر زنان – فینال- 21:20

9-   100 متر مردان- فینال- 21:30

·         روز سوم (هفتم مهر ماه):

1-   هفتگانه در ماده پرش طول (5)- 10:00

2-   هفتگانه در ماده پرتاب نیزه (6)- 11:30

3-   پرش ارتفاع مردان- فینال- 18:30

4-   هفتگانه در ماده 800 متر (7)- 18:35

5-   4 در 400 متر امدادی مردان- مقدماتی- 21:45

·         روز چهارم ( هشتم مهر ماه):

1-   دهگانه در ماده 100 متر (1)- 10:00

2-   دهگانه در ماده پرش طول (2)- 10:40

3-   دهگانه در ماده پرتاب وزنه (3)- 1200

4-   دهگانه در ماده پرش ارتفاع(4)- 18:35

5-   پرتاب دیسک مردان- فینال- 18:40

6-   200 متر زنان- مقدماتی- 19:15

7-   پرش طول مرادان- فینال- 19:40

8-   200 متر مردان- مقدماتی- 19:45

9-   800 متر مردان- مقدماتی- 20:45

10- دهگانه در ماده 400 متر (5)- 21:35

 ( روز پنجم:(نهم مهر ماه

1-   دهگانه در ماده 110 متر با مانع (6)- 9:00

2-   200 متر زنان – نیمه نهایی- 9:25

3-   دهگانه – در ماده پرتاب دیسک (7)- 9:40

4-  دهگانه در ماده پرش بانیزه (8)- 11:00

5-  دهگانه در ماده پرتاب نیزه (9)- 18:30

6-   800 متر مردان- فینال- 19:25

7-   200 متر زنان- فینال- 19:50

8-   200 متر مردان- فینال – 20:00

9-   دهگانه در ماده 1500 متر (10)- 21:30

·         روز ششم ( 10 مهر ماه):

1-   4 در 400 متر امدادی مردان- فینال- 20:35

2-   پرتاب وزنه مردان- فینال- 20:55



به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، در این مسابقات احسان حدادی  و عباس صمیمی در ماده پرتاب دیسک، امین نیکفر و کاوه موسوی در پرتاب چکش، رضا مقدم در پرتاب وزنه، حسن تفتیان در 100 متر، رضا قاسمی و محمد حسین ابارقی در 200 متر، مهدی رحیمی، احسان طهماسبی، سجاد هاشمی آهنگری، مهدی زمانی و سینا روحانی در 4 در400 متر امدادی، سجاد مرادی در 800 متر، کیوان قنبر زاده و محمد رضا وظیفه دوست در پرش ارتفاع، محمد ارزنده در پرش طول، هادی سپهر زاد در دهگانه، مریم طوسی در مواد  100 و 200 متر، سپیده توکلی در هفتگانه و لیلا رجبی در پرتاب وزنه به مصاف حریفان آسیایی خود خواهند رفت.

لازم به زکر است با راهیابی ورزشکاران عزیزمان به دور بعدی اخبار جدید و نتایج بر روی سایت قرار میگیرد

به امید موفقیت دوومیدانی کارای عزیزمون

sadegh بازدید : 363 شنبه 22 شهریور 1393 نظرات (0)

...با سلام خدمت ورزش دوستان و دوست داران رشته پر طرفدار و زیبا دوومیدانی

  امروز موضوعی رو در مورد نمک های آلکالین در سایت قرار خواهم داد با پیشرفت علم و بالا رفتن دانش بشری محققان ورزشی به یافته های

  جدیدی در مورد تاثیر نمک های آلکالین بر روی دوندگان استقامت رسیده اند  فیزیولوژیست های ورزش عقیده دارند که اگر غلظت یون های هیدروژنو همچنین اسیدیته در 

 سلول   های عضلانی افزایش یابد عملکرد مطلوب این آنزیم ها مختل و تولید انرژی کاهش خواهد یافت (همان اسیدی شدن ورزشکاران استقامتی بر اثر فعالیت شدید)با 

phتوجه به این موضوع خوردن نمک های آلکالین.یون های هیدروژن را از سلول های عضلانی در طول تمرین دفع میکند وبه حفظ  

مطلوب سلول عضلانی کمک کرده و عملکرد آنزیم و تولید انرژی را تسهیل مینماید

امروزه نک های آلکالین به عنوان کمک نیروزا با چند اصطلاح عامیانه مانند 1تقویت کننده بافر 2دوپینگ سود3بارگیری سود شناخته می شود

اصطلاح سود از جوش شیرین آمده که بی کربنات سدیم است و یکی از متداولترین نمک آلکالین مصرفی به جهت اهداف نیرو زایی است چون آسانتر قابل دسترسی است

نمک های آلکالین دیگر که مورد استفاده قرار گرفته اند عبارت اند از سیترات سدیم و سیترات پتاسیم هستند

نمک های آلکالین برای ورزشکارانی که زیاد به استفاده از سیستم انرژی اسید لاکتیک در حین ورزش تکیه میکنند مفید است واز این رو میتوان گفت که

نمک های آلکالین برای ورزش کاران استقامتی مانند دوندگان استقامت مفید باشد

و یکی از نمونه های در دسترس این نمک ها را میتوان از جوش شیرین مصرفی نام برد که اخیرا در بین ورزشکاران استقامتی طرفدار پیدا کرده است...




این مطلب در اینجا پایان پیدا میکند اما اگر خواستار توضیح بیشتر در مورد این موضوع هستید در بخش نظرات اعلام کنید تا ما نیز پاسخگوی شما عزیزان باشیم 

 در آینده نزدیک در مورد عملکرد دوندگان سرعت و تاثیر نمک های فسفات مطالبی جالبی را د این سایت با آدرس

www.hkdo.ir

خواهیم گذاشت  


کپی با ذکر منبع مجاز میباشد هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد  قانونی خواهد داشت

موفق و پیروز باشید

amin بازدید : 274 پنجشنبه 20 شهریور 1393 نظرات (0)
تیم دوومیدانی خرمدره خود را آماده حضور در سومین مرحله از مسابقات جام سرداران می کند.این هیئت که قویترین هیئت دوومیدانی استان زنجان است برای قهرمانی در آخرین مرحله به استان البرز سفر می کند به گفته سرپرست این تیم هیچ گونه آسیب دیده گی مهمی وجود ندارد به غیر از آسیب دیده گی جزئی فرشاد کردلو که به گفته پزشک این هیئت این دونده نیز به مسابقات خواهد رسید ودر پایان لازم به ذکر است تیم دوومیدانی خرمدره در مسابقات دوومیدانی جام شهید دهقان که در استان تبریز برگزار می شود نیز شرکت خواهد کرد.

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 48
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 28
  • بازدید ماه : 25
  • بازدید سال : 289
  • بازدید کلی : 48,678
  • کدهای اختصاصی
    <--! code --> <--! code -->